العودة   منتدى الوراثة الطبية > مجموعات الدعم الاسري و التوعية > امراض الاعصاب الوراثية > رحلتى مع عدم الاتزان والترنح فى المشى والحركة وتشخيصها مع توجيه استفسار للدكتور

قديم 13-Dec-2011, 06:36 PM   #41
عبدالله محمد
عضو جديد
 
الصورة الرمزية عبدالله محمد
مورث جديد
رقـم العضويــة: 15782
تاريخ التسجيل: Dec 2011
مــكان الإقامـة: مصر
المشـــاركـات: 7
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

دة لنك فيه شرح لامراض التوازن المختلفة وبالمناسبة ياريت تقول ايه الادوية اللى بتاخدها لو بتاخد ادوية

http://faculty.ksu.edu.sa/alsanosi/P...%B2%D9%86.aspx
عبدالله محمد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13-Dec-2011, 06:42 PM   #42
muhamed
عضو جديد
 
الصورة الرمزية muhamed
مورث جديد
رقـم العضويــة: 9706
تاريخ التسجيل: Oct 2009
مــكان الإقامـة: egypt
المشـــاركـات: 42
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

طيب هات رقم تليفونك لانى ان شاء الله اتصلت بالدكتور دلوقتى وحجزت يوم السبت القادم ان شاء الله ... وعاوز رقم تليفونك وعنوانك ضرورى
muhamed غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13-Dec-2011, 06:43 PM   #43
muhamed
عضو جديد
 
الصورة الرمزية muhamed
مورث جديد
رقـم العضويــة: 9706
تاريخ التسجيل: Oct 2009
مــكان الإقامـة: egypt
المشـــاركـات: 42
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

لا انا حاليا مابخدش الادوية الا حقنة فيتامين b المركب
muhamed غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13-Dec-2011, 06:48 PM   #44
عبدالله محمد
عضو جديد
 
الصورة الرمزية عبدالله محمد
مورث جديد
رقـم العضويــة: 15782
تاريخ التسجيل: Dec 2011
مــكان الإقامـة: مصر
المشـــاركـات: 7
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

بص ياسيدى انا اسف مش هقدر احط الرقم فى الموضوع فى المنتدى ياريت تدينى اميلك واتواصل معاك عليه واديك نمرة التلفون منه
عبدالله محمد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13-Dec-2011, 07:30 PM   #45
muhamed
عضو جديد
 
الصورة الرمزية muhamed
مورث جديد
رقـم العضويــة: 9706
تاريخ التسجيل: Oct 2009
مــكان الإقامـة: egypt
المشـــاركـات: 42
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

طيب ياريت يا اخى رقم تليفونك لانى بالفعل اتصلت بالدكتور وحجزت عنده ان شاء الله يوم السبت القادم... واريد رقم تليفونك ان شاء الله عشان اما انزل اسكندرية اعدى عليك واخدك معى ... وياريت عنوانك بالتفصيل
muhamed غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 14-Dec-2011, 04:30 PM   #46
عبدالله محمد
عضو جديد
 
الصورة الرمزية عبدالله محمد
مورث جديد
رقـم العضويــة: 15782
تاريخ التسجيل: Dec 2011
مــكان الإقامـة: مصر
المشـــاركـات: 7
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

بدات القصة معى برضه وانا عندى 18 سنة الموضوع بدا بدوخة بسيطة وساعات كنت بخبط فى جمب الباب وانا داخل غرفتى من غير قصدى بعد كدة بدات العملية تزيد وكنت فى الوقت دة بشتكى ان ودنى بتصفر وساعات بسمع الكلام ومعرفش افسره المهم رحتت لاول دكتور كتبلى فيرسيرك 16 وكتبلى فيتامين وقاللى انت لازم تروح لدكتور اذن لان انت عندك التهاب فى ودنك الدكتور الاول كان تخصص باطنة
التانى بقه دة كان دكتور محترم كشف عليا وقاللى خد تيبونينا فورت مع البيتا سيرك عشان الدوخة وودنك اللى بتصفر قاللى خد الدوا لمدة شهر كملت الشهر وحسيت بفرق وبقيت كويس فوقفت الدوا
بعدها بشهرين بدات الاعراض ترجع تانى بس اشد المرة دة الدوخة زادت بقيت مبقدرش اتحكم فى المسافات وبدات اواجه مشكلة فى انى امسك مثلا ابريق الشاى اجى امسكه ممكن اخبطه عشان مش عارف اركز من الدوخة روبدات اواجه مشكلة فى المشى جوة بيتى ولانى الكلية الى جاتلى كانت فى محافظة مختلفة فالاسباب كتير قررت انى افضل فى محافظتى ومرحش الكلية وحاول اخش حاجة اسمها معادلة كلية الهندسة فكنت اغلب الوقت قاعد فى البيت ياما بروح كورسات غير كدة مبنزلشش لان كل اصدقائى سافرو محافظات تانية عشان كلياتهمالمهم رجعت للدكتور التانى خلانى ارجع لنفس الادوية بس زودلى اوكسبرال وقاللى اعملى رسم سمع عملت رسم سمع وطلع تمام راح قاللى كمل على الدوا شوية كمان وكل متتعب خد الادوية اللى هيا اليتا سيرك16 والتيبونينا والاوكسبرال والفيتامين
طبعا انا قعدت مش مقتنع انى هفضل اخد الدوا على طول انا عايز اعرف ايه سبب الحالة دة غير انى كنت حديث العهد بالادوية فنقطة انى اخد اربع ادوية كل يوم كانت مزعلانى
المهم رحت موقف الادوية خالص بعدها بشهرين لما حسيت انى كويس بعدها بشهر تعبت تانى بس المرة بقه بدات مقدرش امشى من الدوخة وبدات امشى اقع مرة واحدة وبقدرش احافظ على اتزلنى خالص وكنت هقع على سلم البيت مرات متكررة المهم اتخنقت بطلت اروح الكورسات وقعدت زعلان فترة حوالى شهرين كانو اسوا شهرين فى حياتى كنت مبقدرش انزل الشارع رحت لدكتور باطنة قالى اعمل تحليل صورة دم وغدد طلعو طبيعى قاللى كمل على الادوية ياجدعان عايز اعرف سبب اللى عندى الادوية بتضيع الدوخة بس سبب الدوخة ايه محدش عارف بعدها رجعت قعدت فى البيت تانى شوية وقلت اخد راى دكتور اذن تانى رحتله قاللى اعمل رسم سمع عملت طلع طبيعى قاللى انت معندكش حاجة الراجل دة كان استاذ دكتور بالمناسبة المهم رجعت البيت وقعدت فترة مخنوق بعدها بحوالى شهرين رحت لدكتولا اذن تالت دة بقه اللى مسك طرف الخيط قاللى اعمل اشعة مقطعية على المخ وعلى الجيوب الانفية واعملى رسم سمع ورسم اتزان المهم عملت الاشعة وتبقى رسم الاتزان ورسم السمع رحت عملت رسم الاتزان او اختبار Balance Office المهم رحت عملته طبعا فى الفترة دة كانت بتجيلى حاجة اسمها sudden attacks ابقى ماشى دايخ شوية ومرة واحدة اقع ودة حصلتلى كتييييييييييييييييييييييييييييييييير رحت اعمل رسم الاتزان فى مستشفى مبرة العصافرة الدكتور اللى عمللى الاختبار شك فى حاجة قاللى انت مبترجعش لما بتدوخ يعنى مبتتقيئش قلتله لا قاللى يعنى هو عدم اتزان من غير قىء قلتله ايوة قاللى انا عايز اكشف عليك بجهاز معين تعالالى فى مستشفى البترول الاسبوع القادم سالته هيتكلف كام قاللى دة ودى بس متقولش لحد قلتله ماشى المهم رحت اعمل بعدها رسم السمع طبعا انا عملت الرسم كل مرة فى نفس المكان فالدكتورة حفظتنى قالتلى ان فى دكتور متخصص اتزان بس مش فاكرة اسمه وخدت نمرة تليفونى وقالتلى ان الدكتور دة كان بيدى محاضرات عن الاتزان فى المؤتمر الطبى الاخير اللى حضرته استبشرت خير وقلت ماشى بعدها رحت للدكتور اللى قاللى تعالالى فى مستشفى البترول رحتله عمللى كشف بالكمبيوتر اسمه vestibular evoked potential report او vemp المهم هو اسمه دكتور عمرو عسل بالمناسبة قاللى بعد معملى الاختبار انت عندك مشكلة فى مركز الاتزان فى المخ هو دة اللى مسبب المشكلة دة ملهوش علاج اعمل علاج طبيعى الالمهم رجعت تانى للدكتور بتاع الانف والاذن اوريه التحاليل شافها راح محولنى مخ واعصاب وقاللى ان الادوية اللى انت بتاخدها هتوقف الدوخة بس بس مش هتضيع المرض طبعا انا كنت وصلت لمرحلة انى خلاص عايز اخد العلاج بس مش قادر لان مينفعش اخده وانا بعمل الاختبارات دة وطبعا قاللى انت كل تحاليلك واشعاتك سليمة رحت لبتاع المخ والاعصاب دة بقى من نوعية الدكاترة اللى مبيسمعوش اول موريته ال vemp قاللى لا دة مالوش لازمة بص اعمللى رنين مغناطيسى على المخ وعلى شرايين المخ رحت عملت الرنين ورجعت بص وقاللى انت عندك انقباض فى الشرايين اللى بتغذى المخ عشان كدة مبتعرفش تركز وبتسمع الكلام ومبتعرفش تفسره وودنك بتصفر لان الدم مبيوصلش لشرايين الودن الرفيعة وايه الحل يادكتور راح كتبلى نفس الادوية بالظبط بس زود حقن فيتامين ب ومجموعة فيتامينات وراح مدينى الدوا اللى فرق معايا اللى هو الجنكوبيلوبا او البراين باور طب بالنسبة للاتزان قاللى يبنى انت سليم مفكش حاجة روح بيتكو وتبقى تتابع معايا تابعت معاه طبعا اتحسنت لما دخلت على النت بقه عرفت ايه اختبار الvemp اللى اتعمللى وايه فايدته وانى مش سليم زى ما الكابتن بتاع المخ والاعصاب قاللى اه فعلا انا عندى انقباض فى الشرايين بس طلع انى عندى مشكلة فى مركز الاتزان بس الاساتذة الدكاترة ميعرفوش اصلا ايه الاختبار دة لانه خارج مجال تخصصهم ولانهم مبيهتموش بانهم يتعرفو على اى تخصص تانى طبعا بعد كدة عرفت ان الاتزان دة تخصص لوحده متفرع من الانف والاذن بس مش اى دكتور يعرفه حاليا انا باخد بيتا سيرك 16 وجينكوبيلوبا
واوكسبرال بالاضافة للحقن بتاعة االفيتامناتوهفضل اخد الادوية على طول بس لازم اخدهم كذا شهر بعد كدة ابطلهم اسبوع مثلا عشان الجسم ميتعودش عليهم الصدفة لعبت دور جامد جدا لانى عرفت ان الجنكوبيلوبا هو هو التيبونينا بس الجنكو تركيزه عالى اكتشفت انه دوا مهمته تحسين وظايف المخ بما فيها الاتزان والاوكسبرال كذلك اما بالنسبة للدخة فانا باخد بيتا سيرك 16 بعد كل دة اتصلت بيا الدكتورة بتاعة رسم السمع ادتنى اسم دكتور فاروق الجارم وعيادته وقالتلى دة تخصص اتزان وانف واذن واكتشفت بعد كدة انى لو كنت رحتله من الاول كان وفر عليا العك دة كله بس طبعا الحمدلله بالنسبة للتحسن الحمدلله انا بقدر امشى دلوقتى واعيش حياتى عادى طالما باخد الدوا بانتظام الدوخة رات ساعات بتيجى بسيط بس الحمدلله بالنسبة لانقباض الشرايين انا بتابع دلوقتى مع دكتور مخ واعصاب
لاعشان نعرف سبب انقباض الشرايين خلصت الحكاية وهى مثال للاسف على جهل الاطباء فى غير تخصصاتهم او على الاقل عدم متابعة اخبار الطب الجديدة كان الله فى عون الجميع وربنا يشفى كل مريض
دة لنك فيه شرح لامراض التوازن المختلفة ومرجع كويس لكل اللى عايز يعرف عن الاتزان وامراضه

http://faculty.ksu.edu.sa/alsanosi/P...%B2%D9%86.aspx
عبدالله محمد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 18-Dec-2011, 08:08 PM   #47
muhamed
عضو جديد
 
الصورة الرمزية muhamed
مورث جديد
رقـم العضويــة: 9706
تاريخ التسجيل: Oct 2009
مــكان الإقامـة: egypt
المشـــاركـات: 42
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

انا ياجماعة رحت ذهبت امس للدكتور/ فاروق الجارم فى الاسكندرية فى محطة الرمل اللى قالى عليه الاخ (عبد الله) ، لكن الدكتور بعد ماشافنى وكشف عليا وعملى كام اختبار ... قالى المشكلة اللى عندك مالها علاقة بالاذن نهائيا ، وقالى انت تروح لدكتور نفسية وعصبية اسمه (الدكتور/فاروق طلعت ايضا هناك فى الاسكندرية) قالى هو هيكتبلك تقرير بحالتك ، وقلتله يادكتور انا ذهبت الى اطباء نفسية وعصبية واطباء مخ واعصاب كثيرين حيث اسكن وكلهم قالولى انت عندك friedriech atxia قالى والاطباء قالولك سببها ايه ، قولتهل قالو انهامجهولة السبب فقالى لا ومقتنعش بكلامى وقالى اذهب لللدكتور فاروق طلعت وهات من عنده تقرير فقلت مشمشكلة اروح للدكتور فاروق طلعت هذا واخد منه تقرير بحالتى واتصلت به ساعتها قالو عنده فى العيادة انه مابتواجدش فى عايادته الا من الساعة 12ظهرا الى 6 مساءا ... ورجعت الى القاهرة وسألت على وانشاء الله سأذهب غدا او بعد غد الى دكتور نفسية وعصبيى كما قال لى الدكتور / فاروق الجارم كى اخذ منه تقرير بحالتى ... وان شاء الله سأوافيكم بالاخبار
muhamed غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 19-Dec-2011, 01:44 PM   #48
بيكر73
مشرف قسم الاعصاب الوراثية
 
الصورة الرمزية بيكر73
مورث قمة التميز
رقـم العضويــة: 8459
تاريخ التسجيل: Jun 2009
مــكان الإقامـة: الاردن
المشـــاركـات: 2,227
مــرات الشكر: 216
نقـاط الترشيح: 271
نقـــاط الخبـرة: 3834
...

افتراضي

أسأل الله العظيم رب العرش العظيم أن يشكم ويشفى جميع المرضى ..

عبدالله محمد و أخ muhamed

كل التقدير لكم و ان موضعكم يحتوي على قدر كبير جدا من المعلومات المهمة و التجارب ..

أحلاه مر كما يقول المثل .. وكثير ممن قرأ تجاربكم استفاد منها .. فالتواصل من خلال هذه الصفحة..

يجعل للموضوع قيمة كبيره تعم من خلاله الفائده كم استفدتم أنتم منها .. وسوف تبقى مناره للجميع ..

وممكن أن نضع أسماء الاطباء وعناوينهم الذين تابعنا مهم على الرابط التالي :-

http://www.werathah.com/phpbb/showthread.php?t=10703

التعديل الأخير تم بواسطة بيكر73 ; 20-Dec-2011 الساعة 01:34 PM
بيكر73 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 19-Dec-2011, 03:27 PM   #49
muhamed
عضو جديد
 
الصورة الرمزية muhamed
مورث جديد
رقـم العضويــة: 9706
تاريخ التسجيل: Oct 2009
مــكان الإقامـة: egypt
المشـــاركـات: 42
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

شكرا بيكر 73
muhamed غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 20-Dec-2011, 12:42 AM   #50
عبدالله محمد
عضو جديد
 
الصورة الرمزية عبدالله محمد
مورث جديد
رقـم العضويــة: 15782
تاريخ التسجيل: Dec 2011
مــكان الإقامـة: مصر
المشـــاركـات: 7
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

نظرا لانقطاع الانترنت عنى فى الفترة المقبلة فلن يكون فى استطاعتى اضافة ردود فى الموضوع لكنى هتابع مع استاذ محمد عن طريق الهاتف كل الشكر والتقدير لاعضاء المنتدى ومشرفيه
عبدالله محمد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 20-Dec-2011, 01:37 PM   #51
بيكر73
مشرف قسم الاعصاب الوراثية
 
الصورة الرمزية بيكر73
مورث قمة التميز
رقـم العضويــة: 8459
تاريخ التسجيل: Jun 2009
مــكان الإقامـة: الاردن
المشـــاركـات: 2,227
مــرات الشكر: 216
نقـاط الترشيح: 271
نقـــاط الخبـرة: 3834
...

افتراضي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالله محمدمشاهدة المشاركة
نظرا لانقطاع الانترنت عنى فى الفترة المقبلة فلن يكون فى استطاعتى اضافة ردود فى الموضوع لكنى هتابع مع استاذ محمد عن طريق الهاتف كل الشكر والتقدير لاعضاء المنتدى ومشرفيه
الله يعطيكم العافيه ..

وننتظر من محمد muhamed أن يزودنا بأخر الاخبار .. لحين ما يرجع النت عندكم ..


بيكر73 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21-Dec-2011, 02:01 PM   #52
muhamed
عضو جديد
 
الصورة الرمزية muhamed
مورث جديد
رقـم العضويــة: 9706
تاريخ التسجيل: Oct 2009
مــكان الإقامـة: egypt
المشـــاركـات: 42
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

ان شاء الله انا متواجد ان لم يصيبنى مكروه
muhamed غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 22-Dec-2011, 02:35 AM   #53
شذى الإيمان
مشرف قسم الاعصاب الوراثية
 
الصورة الرمزية شذى الإيمان
مورث قمة التميز
رقـم العضويــة: 6039
تاريخ التسجيل: Apr 2008
مــكان الإقامـة: بلاد الشام
المشـــاركـات: 4,111
مــرات الشكر: 84
نقـاط الترشيح: 424
نقـــاط الخبـرة: 103
...

افتراضي

حفظك الله وبارك فيك





ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

قال تعالى :
" ... إِنْ أُرِيدُ إِلّا الِإصْلاحَ مَا استَطَعتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلّا بِاللّهِ عَلَيْهِ تَوَكَلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ "
سورة هود (88)

قال بعض السلف :
"إذا أرت أن تعرف قدرك عند الله فانظر إلى قدر القرآن عندك"


شذى الإيمان غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 22-Dec-2011, 03:34 PM   #54
muhamed
عضو جديد
 
الصورة الرمزية muhamed
مورث جديد
رقـم العضويــة: 9706
تاريخ التسجيل: Oct 2009
مــكان الإقامـة: egypt
المشـــاركـات: 42
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شذى الإيمانمشاهدة المشاركة
حفظك الله وبارك فيك
اشكرك واسال الله ان يحفظك ,,, وفى رعاية الله
muhamed غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 31-Dec-2011, 11:41 AM   #55
منعم
عضو جديد
 
الصورة الرمزية منعم
مورث جديد
رقـم العضويــة: 15883
تاريخ التسجيل: Dec 2011
مــكان الإقامـة: مصر
المشـــاركـات: 2
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

Ss7022 شرقيه

انا سعيد جدا بجد بمعرفت المنتدى ده عشان قدر يدينى الامل رغم انى حزنت حزن شديد بس لقيت حاله زى حالتى بجد بس انا عندى 22 سنه وحالتى زى محمد واتمنى بجد محمد يكلمنى انا اسمى منعم وحالتى بظبط زى حالت محمد واتمنى لو انا لقيت حل يبقا لينا ولو هوه لقى حل يفدنى انا كمان ياريت تكلمنى ............

التعديل الأخير تم بواسطة شذى الإيمان ; 01-Jan-2012 الساعة 03:26 AM سبب آخر: تم حذف الإيميل لأن عرضه مخالف قوانين المنتدى
منعم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 31-Dec-2011, 01:56 PM   #56
منعم
عضو جديد
 
الصورة الرمزية منعم
مورث جديد
رقـم العضويــة: 15883
تاريخ التسجيل: Dec 2011
مــكان الإقامـة: مصر
المشـــاركـات: 2
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

انا منعم عندى حالتى نفس الحاله بتاعتك ومش عارف اعمل ايه ياريت نتواصل مع بعض لوجود حل انا عملت كل اللى انتا عملتو وف الاخر مفيش فايده انا عندى 22 سنه وياريت نتواصل مع بعض على الاميل ده هوه على الياهووو انا هستناك بس ياريت تكلمنى.........

التعديل الأخير تم بواسطة شذى الإيمان ; 01-Jan-2012 الساعة 03:27 AM سبب آخر: تم حذف الإيميل لمخالفته قوانين المنتدى
منعم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 31-Dec-2011, 10:06 PM   #57
muhamed
عضو جديد
 
الصورة الرمزية muhamed
مورث جديد
رقـم العضويــة: 9706
تاريخ التسجيل: Oct 2009
مــكان الإقامـة: egypt
المشـــاركـات: 42
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

انا سجلت ايميلك عندى على الياهوواوبعثت لك رسالة اوف لاين واخدت رقمموبايل معاياوبعثت لك رقم موبايلى ... وان شاء الله على تواصل مع بعض هناوعلى الايميل وعلى الموبايل ... واى شىء جديد نصل لهاو اىخبر جديد بنكتبه هنا فى الموضوع على المنتدى حتى يستفيد بقيت الناس
muhamed غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21-Mar-2012, 09:20 PM   #58
عبدالله محمد
عضو جديد
 
الصورة الرمزية عبدالله محمد
مورث جديد
رقـم العضويــة: 15782
تاريخ التسجيل: Dec 2011
مــكان الإقامـة: مصر
المشـــاركـات: 7
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

السلام عليكم ايه يا استاذ محمد معرفناش عملت ايه بعد مرحت لدكتور فاروق بالنسبة ليا انا وقفت شوية الادوية وهرجعلها تانى لما الدوخة ترجع تانى ياريت تبلغنى باخر تطورات الموضوع بتاعك
عبدالله محمد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 16-Aug-2012, 05:03 PM   #59
موج هيما
عضو جديد
 
الصورة الرمزية موج هيما
مورث جديد
رقـم العضويــة: 17262
تاريخ التسجيل: Aug 2012
مــكان الإقامـة: egypt
المشـــاركـات: 14
نقـاط الترشيح: 0
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

باشمهندس محمد محتاجه ايميلك الياهو ضروري محتاجه اسألك في حاجات كتير اصلي لسه في البدايه ومش عارفه اعمل ايه اتمنى ترد عليا
موج هيما غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21-Aug-2012, 01:18 AM   #60
نـونـه
عضو جديد
 
الصورة الرمزية نـونـه
مورث جديد
رقـم العضويــة: 14380
تاريخ التسجيل: Apr 2011
مــكان الإقامـة: الرياض
المشـــاركـات: 91
نقـاط الترشيح: 18
نقـــاط الخبـرة: 10
...

افتراضي

أهلين اختي انتي وش اعراضك او وش البدايات





نـونـه غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس


مواقع النشر (المفضلة)



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 10 ( الأعضاء 0 والزوار 10)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة



الساعة الآن 02:06 PM.